مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 13:552024-01-09سياسي

عین اللهی : حداقل 40 همت تسهیلات برای شرکت های دارویی نیاز است


وزیر بهداشت در خصوص مشکلات مربوط به حوزه دارو در صحن علنی مجلس گفت: حداقل 40 همت تسهیلات برای شرکت های دارویی نیاز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ضمن پاسخ به سوالات نمایندگان در مورد مشکلات حوزه دارو ، کمبود منابع را از دلایل مهم مشکلات این حوزه دانست .

وی ضمن ضرورت وجود ذخایر راهبردی در کشور با بودجه ای معین بیان کرد :  برای تولیددارو در مناطق مختلف کشور  نیز نیاز به تامین منابع کافی است ؛کشور ما دچار تهدیدات مختلف است که باید برای تولید دارو و ذخایر راهبردی بودجه در نظر گرفته شود .

  وزیر بهداشت گفت: یکی از موفق ترین کارهایی که در وزارت بهداشت از سال های قبل انجام شده است ایجاد هیات امنای ارزی بوده است، اکنون در این هیات امنا ذخایری داریم که این ذخایر به ما کمک می کند، اما توسعه این ذخایر بحث بسیار مهمی است و نیاز به منابع دارد .

عین اللهی در رابطه با تسهیلات تصریح کرد:  حداقل 40 همت تسهیلات برای شرکت های دارویی نیاز است و از سویی دیگر فرسوده بودن صنایع دارویی نیز بحث مهمی است که برای نوسازی آن نیاز به منابع داریم .

  وی افزود: مجلس امسال کاهش حقوق گمرکی را از چهار به یک مصوب کرد و 9 درصد ارزش افزوده هم برای بحث دارو حذف شد، لطفا در سال آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عین اللهی : حداقل 40 همت تسهیلات برای شرکت های دارویی نیاز است

عین اللهی : حداقل 40 همت تسهیلات برای شرکت های دارویی نیاز است