مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 11:452024-01-20اقتصادي

خرید باتری از شرکت های چینی برای پنتاگون ممنوع شد


قانونگذاران آمریکایی برای حذف رقیب ژئوپلیتیکی خود از زنجیره تامین پنتاگون، خرید باتری های تولید بزرگترین تولیدکنندگان چینی را برای وزارت دفاع این کشور ممنوع کردند.

- قانونگذاران آمریکایی برای حذف رقیب ژئوپلیتیکی خود از زنجیره تامین پنتاگون، خرید باتری های تولید بزرگترین تولیدکنندگان چینی را برای وزارت دفاع این کشور ممنوع کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این مقررات که در راستای قانون مجوز دفاع ملی به تصویب رسیده در 22 دسامبر، اجرایی شده است، تامین باتری از شرکت CATL، BYD Co.

و چهار شرکت چینی دیگر را از اکتبر سال 2027، ممنوع می کند.

این ممنوعیت شامل خریدهای تجاری از سوی شرکت هایی نظیر فورد موتور که فناوری تحت مجوز را از شرکت CATL برای ساخت باتری های خودروی برقی در میشیگان دارد، نمی شود.

شرکت تسلا هم مواد باتری خود را از شرکت BYD تامین می کند که در سه ماهه چهارم، به پرفروش ترین سازنده خودروی برقی در جهان تبدیل شد.

قرارداد مجوزدهی CATL با فورد، سال گذشته توجه سیاستمدارات آمریکایی را در بحبوحه نگرانی نسبت به نقش شرکت های در تولید خودروهای برقی، برانگیخت.

تد کروز و مارکو روبیو، سناتورهای جمهوریخواه، نامه ای به لوید آستین، وزیر دفاع ارسال کرده و هشدار دادند استفاده از باتری های ساخت شرکت CATL، ریسک های امنیتی ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خرید باتری از شرکت های چینی برای پنتاگون ممنوع شد

خرید باتری از شرکت های چینی برای پنتاگون ممنوع شد