مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 12:202024-01-20بين الملل

سازمان ملل: هر ساعت دو مادر در غزه کشته می شوند


نهاد زنان سازمان ملل در گزارش روز جمعه خود اعلام کرد حدود 70 درصد جانباختگان در غزه زنان و کودکان هستند.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس؛ جنگ غزه تقریباً سه برابر بیشتر از مجموع 15 سال گذشته تلفات در این منطقه به جا گذاشته است این آماری است که در گزارش جمعه زنان سازمان ملل UN Women به آن اشاره شده است.

  این نهاد در گزارش جمعه خود گفت که بیش از 24 هزار 620 فلسطینی از آغاز درگیری ها در هفتم اکتبر (15 مهر) در پی حملات اسراییل و محاصره غزه شهید شده اند که با آمار وزارت بهداشت این منطقه همخوانی دارد.

  در این گزارش که به طور ویژه تاثیر جنگ بر زنان مورد توجه قرار گرفته، گفته شده که حدود 70 درصد جانباختگان در غزه زنان و کودکان هستند و در هر ساعت دو مادر فلسطینی کشته می شوند .

  به گفته سازمان ملل، دو پناهگاه موجود در غزه که مخصوص زنان بود، بسته شده و زنان فاقد آب و امکانات بهداشتی کافی از جمله برای مدیریت بهداشت خود هستند که بر سلامت روحی و جسمی آن ها تأثیر می گذارد.

پیش از این گزارش، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد که در طول جنگ کنونی حدود 20000 تولد در غزه وجود داشته که بسیاری از مادران به دلیل کمبود منابع در هنگام زایمان جان خود را از دست می دهند و یا دچار آسیب و رنج می شوند و نوزادان خود را در شرایط اسفناک تنها می گذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: هر ساعت دو مادر در غزه کشته می شوند

سازمان ملل: هر ساعت دو مادر در غزه کشته می شوند