مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 12:152023-12-28پزشكي

ورزش از بیماری های متابولیک و تصلب شرایین جوانان پیشگیری می کند؟


نتایج تحقیق جدیدی نشان داد که ورزش با شدت کم تا متوسط به مدت یک ساعت، در مقایسه با ورزش نکردن، به اندازه کافی هیپرتری گلیسیریدمی (بالا بودنِ سطح خونی تری گلیسریدها) پس از غذا ناشی از مصرف غذای چرب را کاهش می دهد.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق جدیدی نشان داد که ورزش با شدت کم تا متوسط به مدت یک ساعت، در مقایسه با ورزش نکردن، به اندازه کافی هیپرتری گلیسیریدمی (بالا بودنِ سطح خونی تری گلیسریدها) پس از غذا ناشی از مصرف غذای چرب را کاهش می دهد.

شدت ورزش متوسط نیز در کاهش مقاومت به انسولین موثر بود.

به نقل از مدیکال دیالوگز، محققان گزارش کردند که یک دوره ورزش شدید با 40 درصد، 60 درصد و 70 درصد حداکثر اکسیژن مصرفی، 12 ساعت قبل از مصرف یک وعده غذایی چرب، اثرات مشابهی بر کاهش تری گلیسیرید پس از غذا داشت همچنین، حساسیت به انسولین در میان تمام آزمایش های ورزشی بهبود یافته است که منجر به کاهش پاسخ انسولین به وعده های غذایی پرچرب شد.

این کارآزمایی تصادفی سازی و کنترل شده نشان داد که در مقایسه با ورزش نکردن، ورزش با شدت کم روی تردمیل به مدت یک ساعت به طور قابل توجهی سطح تری گلیسیرید سرم را پس از یک وعده غذایی پرچرب که 12 ساعت پس از ورزش مصرف شد، کاهش داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورزش از بیماری های متابولیک و تصلب شرایین جوانان پیشگیری می کند؟

ورزش از بیماری های متابولیک و تصلب شرایین جوانان پیشگیری می کند؟