مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 18:502024-01-06اجتماعي

کشف یک گورستان مجلل


باستان شناسان با کاوش در یک محوطه باستانی واقع در ایتالیا بقایای یک گورستان را به همراه اشیاء تاریخی ارزشمندی که در کنار اجساد دفن شده بودند، - باستان شناسان با کاوش در یک محوطه باستانی واقع در ایتالیا بقایای یک گورستان را به همراه اشیاء تاریخی ارزشمندی که در کنار اجساد دفن شده بودند، کشف کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از انشنت اوریجینز، باستان شناسانی که در محوطه ای واقع در نزدیکی رم ، که قرار است در آن یک نیروگاه انرژی خورشیدی ساخته شود، از حدود دو سال پیش مشغول کاوش بودند، به اکتشافی شگفت انگیز و کاملاً غیرمنتظره دست یافته اند.

باستان شناسان هنگام کاوش در زیر بخشی از این محوطه، یک گورستان رم باستان را کشف کردند که در آن 67 اسکلت به همراه لباس های نفیس در 57 مقبره بزرگ و مجلل مدفون شده بودند.

آزمایش های اولیه نشان می دهد قدمت این مقبره ها و اجسادی که در آن ها دفن شده اند به قرون دوم تا چهارم میلادی بازمی گردد و این یعنی، این محوطه کاملاً با حکومت امپراتوری رم همپوشانی دارد.

شکی نیست این گورستان ویژه افراد ثروتمند و قدرتمند رمی بوده است.

اسکلت هایی که به خوبی حفظ شده بودند، درحالی کشف شدند که جواهرات طلا و کفش های چرمی نفیس همراه داشتند و به نظر می رسد معماری مقبره های آن ها مشابه خانه های آن ها طراحی شده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک گورستان مجلل

کشف یک گورستان مجلل