مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 04:002024-01-15دانش

ساخت داربست رسانا برای کاربردهای مهندسی بافت


پژوهشگران دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به طراحی داربست رسانای تبادلگر یون برای کاربردهای مهندسی بافت شدند.

-  زهره دارایی نژاد، دانش آموخته دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح طراحی و ساخت داربست رسانا بر پایه پلی آنیلین/ پلیمر تبادلگر یون برای کاربردهای مهندسی بافت که آن را با راهنمایی دکتر ایمان شعبانی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام داده است، گفت: یکی از رویکردهای جدید در مهندسی بافت انتقال سیگنال الکتریکی به سلول ها و تنظیم رفتارهای سلولی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه انتقال سیگنال الکتریکی به سلول ها از طریق بسترهای رسانا صورت می گیرد، گفت: ولی از آنجایی که داربست های رسانا بر پایه پلی آنیلین عموماً با مشکل ناپایداری رسانایی و اندکی سمیت همراه هستند، برای مطالعات سلولی مشکل ایجاد می کنند.

محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در نتیجه، در این پروژه داربستی با زیست سازگاری عالی و خواص رسانایی ویژه طراحی شد تا بستر مناسبی برای انتقال سیگنال الکتریکی به سلول ها فراهم شود.

وی گفت: در این پروژه با به کارگیری یک پلیمر تبادل گر یون به عنوان حامل در ساخت نانوالیاف رسانای پلی آنیلین و با استفاده از یون لیتیم، داربستی زیست سازگار، با رسانایی پایدار و قابلیت ذخیره انرژی تهیه کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت داربست رسانا برای کاربردهای مهندسی بافت

ساخت داربست رسانا برای کاربردهای مهندسی بافت