مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 14:452024-01-16پزشكي

کشف جدیدی در مورد تشکیل یک سنگ منحصربه فرد روی ماه


پژوهش یک گروه بین المللی، اطلاعات جدیدی را در مورد روند تشکیل یک نوع سنگ منحصربه فرد ماه ارائه می دهد و به حل کردن یک معمای بزرگ در زمین شناسی قمری کمک می کند.

- پژوهش یک گروه بین المللی، اطلاعات جدیدی را در مورد روند تشکیل یک نوع سنگ منحصربه فرد ماه ارائه می دهد و به حل کردن یک معمای بزرگ در زمین شناسی قمری کمک می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک پژوهش جدید یک فرآیند حیاتی را آشکار کرده است که در ایجاد یک نوع سنگ منحصربه فرد ماه نقش دارد.

این کشف جدید، ترکیب مشخص و حضور این سنگ را در سطح ماه توضیح می دهد و رازی را آشکار می کند که دانشمندان مدت ها به دنبال پاسخ آن بودند.

به نقل از نانوورک، این پژوهش که توسط یک گروه بین المللی از دانشمندان به سرپرستی دانشگاه بریستول (University of Bristol) در بریتانیا و دانشگاه مونستر (University of Munster) در آلمان انجام شده است، یک مرحله کلیدی را در پیدایش این ماگماهای متمایز نشان می دهد.

این مرحله کلیدی، ترکیبی از بررسی های آزمایشگاهی در دمای بالا با استفاده از سنگ های مذاب، همراه با تحلیل های ایزوتوپی پیچیده نمونه های قمری است و یک واکنش حیاتی را شناسایی می کند که ترکیب آنها را تحت کنترل دارد.

این واکنش حدود سه و نیم میلیارد سال پیش در اعماق ماه رخ داد که شامل تبادل عنصر آهن موجود در ماگما با عنصر منیزیم در سنگ های اطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف جدیدی در مورد تشکیل یک سنگ منحصربه فرد روی ماه

کشف جدیدی در مورد تشکیل یک سنگ منحصربه فرد روی ماه