مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 23:402024-01-01اقتصادي

رفع تصرف 520 هکتار از اراضی ملی و دولتی در یزد


طی 9 ماهه امسال 520 هکتار از اراضی ملی و دولتی در این استان رفع تصرف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، غلامعلی دهشیری اظهار کرد: در راستای احکام مراجع قضایی و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی و منابع طبیعی، 23 هکتار از اراضی راه و شهرسازی و 497 هکتار از اراضی منابع طبیعی در 9 ماهه سال جاری رفع تصرف و به بیت المال اعاده شد.

وی با بیان این که 465 هکتار از این اراضی مربوط به زمان وقوع تصرف و 55 هکتار بعد از اجرای احکام قطعی رفع تصرف شده است، افزود: میزان ارزش ریالی اراضی بازگشته به بیت المال 7 هزار و 283 میلیارد و 272 میلیون ریال است که از این میزان 6 هزار و 786 میلیون ریال مربوط به راه و شهرسازی و 497 میلیارد و 272 میلیون ریال مربوط به منابع طبیعی است.

 رییس کل دادگستری استان یزد، اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و صیانت از عرصه های دولتی و ملی را از جمله وظایف دستگاه های متولی دانست و گفت: اجرایی کردن تکالیف قانونی در حفظ منابع طبیعی توسط دستگاه های دولتی مورد تاکید است.

دهشیری تصریح کرد: دستگاه قضا هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و در صورت وقوع تصرف اراضی ملی و دولتی نتیجه ای جز تعقیب قضایی، محکومیت کیفری و قلع و قمع اراضی تصرف شده را به همراه ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع تصرف 520 هکتار از اراضی ملی و دولتی در یزد

رفع تصرف 520 هکتار از اراضی ملی و دولتی در یزد