مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 11:352023-12-27فرهنگي

شام آخر شانزدهمین جایزه جلال؛ دست کدام نویسنده به جایزه 400 میلیون تومانی می رسد؟


امشب، اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد است و با وجود آن که رقم جایزه برگزیدگان از 250 میلیون به 400 میلیون تومان رسیده، اما ممکن است مثل سال های گذشته هیچ نویسنده ای نتواند رأی داوران را برای گرفتن این جایزه به دست آورد.

- خبرگزاری فارس ـ گروه فرهنگ: جایزه جلال در مقابل رقبایی مثل جایزه داستان انقلاب کم نیاورد و امسال، رقم جایزه برگزیدگانش را به عدد 400 میلیون تومان و شایستگان تقدیرش را به رقم 100 میلیون تومان رساند.

یکی از نویسندگان که میلی به افشای نامش ندارد، می گوید: چنین پولی، شاید کمک حال خوبی برای یک نویسنده اجاره نشین باشد.

در حالی که قبلاً این رقم 250 میلیون تومان بود و دست هیچ نویسنده ای مستقلاً به آن نرسیده است، مدیر خانه کتاب، علی رمضانی می گوید: هیچ محدودیتی در تامین جوایز این جایزه نداریم.

او همچنین با گفتن این جمله به انتخاب آثار برگزیده توسط داوران چراغ سبز نشان می دهد: خواهش ما از داوران این است که با سخت گیری هایی که بخواهند یک شاهکاری ادبی انتخاب کنند، مواجه نباشیم.

میثم امیری، برگزیده مشترک بخش مستندنگاری در چهاردهمین دوره گلعلی بابایی، دبیر علمی شانزدهمین دوره جایزه جلال هم از سلامت فنی داوری ها دفاع می کند: مهمترین موضوعی که باید روی آن تکیه داشته باشیم حق الناسی است که به گردن انسان می افتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شام آخر شانزدهمین جایزه جلال؛ دست کدام نویسنده به جایزه 400 میلیون تومانی می رسد؟

شام آخر شانزدهمین جایزه جلال؛ دست کدام نویسنده به جایزه 400 میلیون تومانی می رسد؟