مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 18:402024-01-13اجتماعي

تلسکوپ جیمز وب تصویری از دم گربه فضایی ثبت کرد


ساختار دم گربه مانند بتا سه پایه فقط در ابزار فروسرخ میانی ظاهر شد زیرا در نور مادون قرمز میانی به شدت می درخشد و شاید این توضیحی برای از قلم افتادن آن پیش از این باشد.

- تلسکوپ فضایی قدرتمند جیمز وب، یک ساختار فضایی در سیستم بتا سه پایه β Pictoris مشاهده کرده است که پیش از این دیده نشده بود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بتا سه پایه که در فاصله 63 سال نوری از ما قرار دارد، ستاره ای به اندازه دو برابر خورشید و هشت برابر روشن تر از آن است که توسط قرصی از گاز و غبار احاطه شده و شواهدی وجود دارد که سیارات در آن شکل گرفته اند.

  به نقل از اسپیس، بتا سه پایه اولین منظومه سیاره ای بود که اخترشناسان در اطراف آن یک صفحه گرد و غباری از مواد متشکل از زباله های ناشی از برخورد سیارک ها و سیارات کوچک در طول سال های شکل گیری منظومه سیاره ای مشاهده کردند.

پس از آن، ستاره شناسان با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل، دومین قرص از زباله ها و مواد را در سیستم بتا سه پایه مشاهده کردند.

  اکنون با استفاده از ابزارهای جیمزوب مانند دوربین مادون قرمز نزدیک(NIRCam) و ابزار فروسرخ میانی(MIRI) گروهی از اخترشناسان لایه دیگری از ساختار را در این منظومه کشف کرده اند که به شکل شاخه ای از غبار با شیب شدیدی است که از جنوب غربی بخشی از قرص زباله ثانویه امتداد یافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلسکوپ جیمز وب تصویری از دم گربه فضایی ثبت کرد

تلسکوپ جیمز وب تصویری از دم گربه فضایی ثبت کرد