مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 13:302023-12-30فرهنگي

صدور مجوز برای 3 اقامتگاه بوم گردی در ایلام


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: برای 3 واحد اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های چوار و دره شهر مجوز صادر شده است.

- فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام، ظهر شنبه 9 دی ماه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: برای 3 واحد اقامتگاه بوم گردی در شهرستان های چوار (2 واحد) و دره شهر (یک واحد) با اشتغال زایی 9 نفر مجوز صادر و 4 مجوز دیگر نیز تمدید شده است.

وی افزود: اقامتگاه های بوم گردی به جهت احیاء سنن قدیمی، حفظ و نگهداری آثار باستانی و حفاظت از طبیعت در استان در دستور کار بوده و تاکنون 88 اقامتگاه بوم گردی در استان فعال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام ادامه داد: با ایجاد اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر جذب گردشگر و فراهم کردن محیط شاد و ایمن برای گردشگران در استان ایلام، موجب ایجاد درآمد برای روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها نیز می شود.

وی به شرایط استان ایلام و چهارفصل بودن مناطق آن اشاره و خاطرنشان کرد: تنوع اقلیمی، این استان را مستعد برای بوم گاه های متنوعی کرده است و به همین جهت می توانیم در صورت گسترش اقامتگاه های بوم گردی فرهنگ غنی و متنوع ایلام و مهمان نوازی، احترام به طبیعت، مراسم آیینی و لباس های زیبا و سنتی و همچنین سبک های متنو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور مجوز برای 3 اقامتگاه بوم گردی در ایلام

صدور مجوز برای 3 اقامتگاه بوم گردی در ایلام