مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 07:502024-01-08پزشكي

پیشگیری از تولد 52 نوزاد مبتلا به تالاسمی شدید در زاهدان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از سال گذشته تاکنون با ارائه خدمات مشاوره و آموزش، از تولد 52 نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور در زاهدان جلوگیری شده است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از سال گذشته تاکنون با ارائه خدمات مشاوره و آموزش، از تولد 52 نوزاد مبتلا به تالاسمی ماژور در زاهدان جلوگیری شده است.

دکتر مهدی زنگنه در گفت وگو با ایسنا- افزود: ابتلاء جنین به تالاسمی نوع شدید با انجام آزمایش های ژنتیک و نمونه گیری، تشخیص داده می شود و می توان از تولد نوزاد مبتلا به این بیماری سخت جلوگیری کرد.

دکتر زنگنه ادامه داد: در حال حاضر در تمامی شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مراکز مشاوره قبل از ازدواج در راستای ارتقای سلامت خانواده فعال است.

وی بر لزوم فرهنگ سازی در این حوزه تاکید کرد و گفت: لازم است تا همه ارگان ها، معتمدین، روحانیون نسبت به بالا بردن آگاهی مردم درخصوص بیماری تالاسمی و سایر بیماری ها همکاری لازم را با سیستم بهداشتی داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از تمام زوجین که قصد ازدواج دارند درخواست کرد به منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی و جلوگیری از افزایش موارد ابتلا به بیماریهای ژنتیکی جهت انجام آزمایشات قبل از ازدواج به مرکز مشاوره ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از تولد 52 نوزاد مبتلا به تالاسمی شدید در زاهدان

پیشگیری از تولد 52 نوزاد مبتلا به تالاسمی شدید در زاهدان