مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 22:102023-12-26سياسي

شهدای طلبه بر گردن حوزه حق دارند


حجت الاسلام پناهیان در مراسم وداع با پیکر طلبه شهید «سیدکمال خالقی» گفت: شهدای روحانیت به گردن روحانیت و حوزه برای بقایشان حق دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری  فارس از تهران، حجت الاسلام علیرضا پناهیان امشب در مراسم وداع با پیکر مطهر طلبه پاسدار، شهید سیدکمال خالقی (اولین شهید مدرسه عالی شهید مطهری در دوران دفاع مقدس) اظهار کرد: علم و ایمان در صحنه عمل تقویت و تبلیغ و تولید و تثبیت می شود و علم و ایمان همگی وابسته به عمل هستند.

وی با بیان اینکه عمل در انسان اثرگذار است، گفت: ایمان را در واقع علم تولید نمی کند، بلکه علم غبار را از روی ارتباط ما با معبود می برد، پس علم هنر چندانی در تحول انسان ندارد.

  این استاد حوزه و دانشگاه افزود: بعد از ظهور امام زمان ما نیاز به آموزش زیادی نداریم چون فطرت ها شکوفا می شوند و مردم می دانند به کدام سمت باید بروند و این ناشی از اثر ولی خدا است؛ ولی خدا در عمل صحنه ای پدید می آورد که علم از انسان ها می جوشد و بدلیل این است که عمل فقه آور است.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: صحنه عمل بسیار مهم است و دلیل توجه دین به عمل به این خاطر است؛ امام زمان اگر بیاید که کلاس آموزشی و تعلیم برگزار نمی کند؛ بلکه او برای حکومت می آید و نتیجه حکومت اوست که احیای تعالیم دینی است و همه چیز در حکومت ایشان در صحنه عمل اتفاق م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهدای طلبه بر گردن حوزه حق دارند

شهدای طلبه بر گردن حوزه حق دارند