مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 09:252024-01-01سياسي

فرهنگ غربی هویت زن را نادیده می گیرد


رییس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه فرهنگ غربی نگاهی حقیرانه و دست دومی به زن دارد، گفت: این ها هویت زن را نادیده می گیرند و بزرگترین ظلم فرهنگ غرب نسبت به زنان نادیده گرفتن آنهاست.

- رییس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) با اشاره به اینکه فرهنگ غربی نگاهی حقیرانه و دست دومی به زن دارد، گفت: این ها هویت زن را نادیده می گیرند و بزرگترین ظلم فرهنگ غرب نسبت به زنان نادیده گرفتن آنهاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مینو اصلانی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از زنان، گفت: نگاه به زن در غرب انسانی نیست و آن را به عنوان جنس دوم می نگرند، در حالی که نزد پروردگار همه انسان ها یکسان هستند؛ ولی غرب ها تصور دارند اگر زن مردواره شود، آن زمان انسان است.

وی اضافه کرد: تمدن غربی براساس یونان استوار شده ولی آن ها زن را انسان ندانسته و او را حیوانی با موهای بلند می نامند و این نگاه در ساحت فردی تحقیرآمیز بوده و در دایره انسانیت گنجانده نمی شود.

به گفته اصلانی، زن در ساحت اجتماعی نیز به عنوان ابزاری برای سود و لذت موردنظر غربی ها قرار می گیرد و رهبری نیز به این دو نگاه در غرب اشاره کردند؛ در دوران رنسانس نیز زن را به عنوان کارگر ارزان از خانه به محل کار آوردند که بی توقع بوده و مورد بهره کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ غربی هویت زن را نادیده می گیرد

فرهنگ غربی هویت زن را نادیده می گیرد