مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 08:552023-12-26پزشكي

آلودگی هوا طی سال جاری 132 هزار نفر از مردم خوزستان را روانه بیمارستان ها کرد


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در سال جاری تعداد 132 هزار و 209 نفر با مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا به بیمارستان های استان مراجعه کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز به نقل از وب دا خوزستان، دکتر میثم معزی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار کرد: در 9 ماهه سال 1401، تعداد 113 هزار و 317 نفر و در سال جاری تعداد 132 هزار و 209 نفر با مشکلات تنفسی ناشی از آلودگی هوا به بیمارستان های استان مراجعه کرده اند که بیانگر افزایش 16درصدی مراجعه بیماران است.

معزی افزود: بیماری های ناشی از آلاینده های هوا، سالیانه میلیون ها نفر را در بیمارستان بستری می کنند و برآورد سازمان بهداشت جهانی این است که از هر 8 مورد مرگ، یک مورد به دلیل آلودگی هوا است.

وی ادامه داد: بیماری ایسکمیک قلب، سکته مغزی، انسداد ریوی مزمن، سرطان ریه، تشدید حملات آسم، برونشیت مزمن، زوال عقل و آلزایمر و رینیت آلرژیک از شایع ترین بیماری های ناشی از آلودگی هوا به شمار می روند.

معزی به آمار بیماران قلبی و تنفسی غیرعفونی مراجعه کننده به بیمارستان ها در آذرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: تعداد 17 هزار و 942 نفر در آذرماه سال جاری به بیمارستان های استان مراجعه کردند، این در حالی است که در آذرماه سال گذشته، تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا طی سال جاری 132 هزار نفر از مردم خوزستان را روانه بیمارستان ها کرد

آلودگی هوا طی سال جاری 132 هزار نفر از مردم خوزستان را روانه بیمارستان ها کرد