مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 01:002024-01-16سياسي

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر دولت موقت پاکستان در داووس


وزیر امور خارجه در دیدار با نخست وزیر دولت موقت پاکستان موضوع مبارزه با تروریسم را از موضوعات مهم مورد توجه 2 کشور خواند و بر لزوم پیگیری اجرای تفاهمات گذشته بین جهات ذیربط تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه سه شنبه 26 دی ماه در حاشیه برنامه های اجلاس داووس با انوار الحق نخست وزیر دولت موقت پاکستان دیدار و گفت وگو کرد.

  امیرعبداللهیان با ابلاغ سلام رییس جمهور ایران به نخست وزیر پاکستان، روابط دو کشور ایران و پاکستان را عمیق و تاریخی خواند و با تأکید بر آمادگی ایران برای گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور، به دیدار اخیر وی با آیت الله رییسی اشاره و آن را در کمک به تقویت روابط دو کشور حائز اهمیت توصیف کرد.

وزیر امور خارجه از روند رو به رشد روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد و گفت که هدفگذاری رهبران دو کشور، رساندن حجم روابط به 5 میلیارد دلار است و با توجه به روابط تجاری 2 و نیم میلیارد دلاری کنونی، لازم است با تلاش مشترک به هدفگذاری مشترک دست یابیم.

امیرعبداللهیان از تقویت بازارچه های مرزی دو کشور استقبال کرد و گفت که ایران آماده تقویت همکاری ها با پاکستان در زمینه های انرژی، نفت و گاز و برق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر دولت موقت پاکستان در داووس

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر دولت موقت پاکستان در داووس