مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 12:202024-01-07سياسي

نسبت به انتقال تکنولوژی غفلت کرده ایم


دبیر علمی همایش ملی تکنولوژی و فرهنگ با بیان اینکه نسبت به انتقال تکنولوژی غفلت کرده ایم، گفت: یکی از بخش های مهم نظریه انتقال تکنولوژی یا فلسفه انتقال تکنولوژی این است که چگونه می توان از نقش بنیادین علوم انسانی در این حوزه دفاع کرد و نشان داد که چگونه .

- دبیر علمی همایش ملی تکنولوژی و فرهنگ با بیان اینکه نسبت به انتقال تکنولوژی غفلت کرده ایم، گفت: یکی از بخش های مهم نظریه انتقال تکنولوژی یا فلسفه انتقال تکنولوژی این است که چگونه می توان از نقش بنیادین علوم انسانی در این حوزه دفاع کرد و نشان داد که چگونه غفلت از علوم انسانی آسیب های جدی به کشور وارد کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا منجّمی در روز دوم همایش ملی تکنولوژی و فرهنگ که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در جا برگزاری است در پیرامون فلسفه انتقال تکنولوژی اظهار کرد: در 200 سال اخیر ناگزیر از انتقال تکنولوژی بوده ایم؛ اما شگفت آنکه هیچگاه این موضوع خطیر و مهم را به مسئله ای برای تأمل تبدیل نکردیم.

این گفتار تکاپو و تأملی برای نشان دادن ضرورت پرداختن به فلسفه انتقال تکنولوژی در جهان امروز به شمار می رود؛ چرا که به به باور من، ما نسبت به این امر غفلت ورزیده ایم و در انتقال تکنولوژی فاقد نظریه ای جامع و رهیافتی روشن و بسنده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسبت به انتقال تکنولوژی غفلت کرده ایم

نسبت به انتقال تکنولوژی غفلت کرده ایم