مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 02:302023-12-21سياسي

تامین مهمترین دستگاه آزمایشگاهی تشخیص DNA و بیماری های ارثی از سوی فناوران کشور


یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری تربیت مدرس یکی از دستگاه های مهم آزمایشگاه ها به نام ترموسایکلر را تولید کردند که به گفته آنها نمونه ایرانی قابل رقابت با نمونه خارجی است.

- یکی از شرکت های فناور مستقر در پارک علم و فناوری تربیت مدرس یکی از دستگاه های مهم آزمایشگاه ها به نام ترموسایکلر را تولید کردند که به گفته آنها نمونه ایرانی قابل رقابت با نمونه خارجی است.

سید داود خلیلی از محققان بخش طراحی این دستگاه گفت: دستگاه ساخته شده در این شرکت به نام دستگاه ترمو سایکلر یا PCR نام دارد.

دستگاه ترمو سایکلر دستگاهی است که تکنیک PCR در آن انجام می شود.

ترموسایکلر به صورت سیکلیک دما را تغییر می دهد و موجب انجام واکنش PCR می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان اینکه PCR یک تکنیک invitro (برون تنی) است که برای تشخیص هدفمند قطعات DNA به کار می رود، اظهار کرد: این دستگاه بیشتر برای تشخیص مولکولی کاربرد دارد و این دستگاه برای بررسی فرایندهای مولکولی درون سلول، مهمترین گزینه بررسی اسیدهای نوکلییک به شمار می رود.

خلیلی افزود: این دستگاه برای تشخیص RNA و DNA به کار برده می شود و برای شناسایی بیماری ها قبل از تولد، تشخیص سرطان، بیولوژی جمعیت، دیرینه شناسی، جانورشناسی، تحقیقات گیاه شناسی، تشخیص های کلینیکی ویروس ها، تومورها و بررسی بیماری های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین مهمترین دستگاه آزمایشگاهی تشخیص DNA و بیماری های ارثی از سوی فناوران کشور

تامین مهمترین دستگاه آزمایشگاهی تشخیص DNA و بیماری های ارثی از سوی فناوران کشور