مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 08:262023-12-24دانش

ثبت اختراع دستگاه پیرولیز لاستیک های فرسوده توسط جوان مازندرانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، مرتضی بداغ آبادی دانشجوی دکتری رشته مهندسی عمران -محیط زیست دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل موفق به ثبت اختراع دستگاه پیرولیز لاستیک های فرسوده با استفاده از سیستم گرمایش القایی در راستای تولید سوخت های جامد، مایع و گازی شد.

مرتضی بداغ آبادی مخترع این دستگاه گفت: این اختراع به تولید سوخت های جامد، مایع و گازی از پسماندهایی مانند لاستیک های فرسوده کمک می کند که در تاریخ 13 اردیبهشت ماه 1402 به ثبت رسیده است.

 وی گفت: سوخت مایع تولید شده در این سیستم پس از یک مرحله پردازش، قابلیت استفاده به عنوان گازوییل را داشته و به لحاظ کاربردی قابلیت استفاده در تمام صنایع نیازمند سوخت را دارد و حاوی هیدرو کربن های ارزشمندی که مواد اولیه بسیاری از فرایندهای شیمیایی است.

سوخت جامد تولید شده ارزش حرارتی نزدیک به کُک (coke) مورد استفاده در صنایع ذوب آهن بوده و همچنین قابلیت تبدیل شدن به کربن فعال را دارد که جاذب پر کاربردی در صنایع تصفیه است.

بداغ آبادی اظهار کرد: سوخت گازی تولیدشده نیز دارای ارزش حرارتی Mj/kg 30 بوده که قابلیت تأمین انرژی سیستم و یا استفاده در فرایندهای حرارتی را دارا است.

وی گفت: در پیرولیز با استفاده از گرمایش القایی بسیاری از مشکلات موجود در سیستم های قدیمی برطرف می شود؛ این سیستم زمان فرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اختراع دستگاه پیرولیز لاستیک های فرسوده توسط جوان مازندرانی

ثبت اختراع دستگاه پیرولیز لاستیک های فرسوده توسط جوان مازندرانی