مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 14:302023-12-30اقتصادي

کدامیک به نفع مصرف کننده است؟ واردات یا تولید خودرو


در زمینه واردات و تولید داخلی خودرو دیدگاه ها و نظرات مختلفی در کشور وجود دارد، حال سئوال اینجاست که کدام یک به نفع مصرف کننده و منابع ارزی کشور است؟ به همین منظور در میزاقتصاد با حضور مهمانان برنامه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی توانا، فرامرز طیبی عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی گفت : واردات خوردو که از سال 97 اتفاق افتاد، اگر بخواهیم از منظر ما تولید کنندگان نگاه کنیم ما مخالف این قضیه بودیم ، اصلا واردات از نظر ما هیچ منعی ندارد؛ ولی باید چارچوب آن  تعریف شود ، اگر می خواهد اتفاقی در واردات بیافتد به طور متوازن باید در تولید هم بیافتد.

فقط این نباشد که واردات انجام شود،ولی ازآن طرف تولید کننده داخل که به یک نوعی می تواند اشتغال را ایجاد کند، می تواند خودش را ارتقای کیفی بدهد،می تواند خدمات پس از فروش را به مصرف کننده بدهد را دچار چالش کند.

وی در جواب سئوال مجری که آیا ممنوعیت واردات شرطی برای تولید کننده داخلی بود یا نه؟ گفت: قیمت دستوری در کنارآن قرار گرفت، قیمت دستوری آمد و تیشه به ریشه  صنعت ما زد و عملا در صنعت خودرو سازی یک نگاه سرمایه ایجاد کرد به جای نگاه مصرفی، البته نگاه دستوری اتفاق بیافتد، مطمئنا دچار مشکل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدامیک به نفع مصرف کننده است؟ واردات یا تولید خودرو

کدامیک به نفع مصرف کننده است؟ واردات یا تولید خودرو