مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 16:562024-01-02اقتصادي

تخصیص31.4 میلیارد دلار ارز برای اولویت های اعلامی وزارت صنعت


رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون به خودرو و قطعات آن 5 میلیارد و 416 میلیون دلار ارز اختصاص داده ایم، گفت: از ابتدای سال تاکنون و طبق اولویت های اعلام شده وزارت صمت 31 میلیارد و 402 میلیون دلار ارز به این وزارت خانه تخصیص یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، محمد رضا فرزین در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی سوال نمایندگان از وزیر صنعت در مورد تاخیر در واردات خودرو با تاکید بر ایفای تکالیف بانک مرکزی در تخصیص ارز واردات تصریح کرد: در مورد ارز خودرو با تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی به تکالیف خود عمل کرده است.

وی گفت:  از ابتدای سال تا پنجم دی ماه بالغ بر 31 میلیارد و 402 میلیون دلار ارز به وزارت صمت داده شده است که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.

به حوزه خودرو و قطعات پنج میلیارد و 406 میلیون دلار تاکنون ارز تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.

فرزین افزود: همان گونه که وزیر صمت توضیح دادند واردات خودروها براساس ارز تخصیص یافته نیز انجام شده است و اکنون نیز مذاکراتی بابت واردات خودروهای برقی، خودروهای معمولی و واردات خودرو از مناطق آزاد صورت گرفته و توافق لازم انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصیص31.4 میلیارد دلار ارز برای اولویت های اعلامی وزارت صنعت

تخصیص31.4 میلیارد دلار ارز برای اولویت های اعلامی وزارت صنعت