مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 16:462024-01-09فرهنگي

درخت هایی که ایستاده می میرند! + فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خاوران، باغ های خاوران که انباشته شده از درخت های نخل و مرکبات بود چند سالی است طعمه برخی سودجویان شده که به جان درختان افتاده و تیشه به ریشه آن ها می زنند.

درختان نخل عمری بین 100 تا 200 سال دارند و تا 20 سالگی به ثمر می رسند و چیزی که معمول است درختان نخل را بعد از صد سالگی قطع می کنند؛ چرا که بعد از آن میوه هایش به قدری کم می شود که نگهداری از این نخل های پیر بی فایده است.

آینده طبیعت خاوران همراه این درخت ها می سوزد اما چیزی که مبرهن است درختانی که این روزها در خاوران قطع می شود، عمری زیر 100 سال دارند؛ این موضوع برای فعالان کشاورزی و دوست داران محیط زیست نگران کننده است.

دیگر درختانی مانند چنار، گردو و اکالیپتوس که از درختان سردسیری محسوب می شوند اما در خاوران با آب و هوایی گرمسیری رشد می کنند که نشان از منحصر به فرد بودن منطقه آب و هوایی این شهر دارد، طعمه برخی سودجویان شده است.

    آن نخل ناخلف که تبر شد، ز ما نبود تنه درختان معمولا برای مصارف مختلف مثل تبدیل به ذغال، سایه بان، ساخت میز و صندلی و سازه های چوبی و.

به کار گرفته می شود.

تکرار این داستان برای خاورانی ها تلخ و درد آور است، در گذشته جنگل شدید خاوران انباشته از درختان بادام کوهی و بنه بود که آن گیاهان ارزشمند نیز دچار همین سرنوشت شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخت هایی که ایستاده می میرند! + فیلم

درخت هایی که ایستاده می میرند! + فیلم