مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 15:152024-01-03بين الملل

الجزیره: چین و روسیه شاخ دلار را شکستند


پایگاه خبری الجزیره قطر نوشت، دلارزدایی به یک گزینه استراتژیک برای مسکو و پکن تبدیل شده و انجام مبادلات بین دو کشور با ارزهای ملی منادی آغازی بر پایان هژمونی مالی آمریکاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، کنار گذاشتن تدریجی معامله با دلار بارزترین ویژگی همکاری های اقتصادی و تجاری روسیه و چین در یک سال گذشته بوده و دو کشور گام های ملموسی در جهت نزدیک تر کردن دو کشور به آنچه می توان آن را اتحاد مالی نامید، برداشته اند ، این را  الجزیره قطر امروز دوشنبه در یادداشتی آورده است.

به گفته این پایگاه خبری، میخاییل میشوستین، نخست وزیر روسیه تاکید کرده است که روسیه و چین در سال 2023 بیش از 90 درصد تجارت را به یوان و روبل منتقل کردند که به گفته وی، این قضیه بیانگر حذف تقریباً کامل دلار در روابط اقتصادی دو کشور است.

الجزیره نوشت: روند کاهش وابستگی روسیه به دلار پس از بحران 2008 آغاز شد، زمانی که سیستم مالی تک قطبی ضعف هایی را نشان داد و به تجارت، تولید و اشتغال آسیب وارد کرد و با تشدید تحریم های غرب علیه مسکو، مسکو روند لغو دلارزدایی را آغاز کرد، آن هم بر اساس اینکه تلاش برای توسعه، تقویت ارتش، توسعه فناوری و حفظ نیروی کار مولد، مستلزم وجود یک پایگاه اقتصادی مستحکم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الجزیره: چین و روسیه شاخ دلار را شکستند

الجزیره: چین و روسیه شاخ دلار را شکستند