مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 20:552023-12-25پزشكي

تولید داروی متی مازول از سر گرفته شد


معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو، خبر داد: با تامین مواد اولیه، تولید داروی متی مازول به زودی از سر خواهد گرفت ضمن آنکه شرکت تولید کننده دیگر نیز برای تولید این دارو ورود خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، ناصر هیراد معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو، گفت: با تامین مواد اولیه، تولید داروی متی مازول به زودی از سر خواهد گرفت ضمن آنکه شرکت تولید کننده دیگر نیز برای تولید این دارو ورود خواهد کرد.

ناصر هیراد درباره آخرین وضعیت تامین داروی متی مازول (داروی هورمونی درمان بیماران مبتلا به پرکاری تیرویید) اظهار کرد: کمبود این دارو به دلیل مشکل شرکت های تولیدکننده در واردات مواد اولیه بوده است که این مشکل در حال رفع شدن است.

 معاون برنامه ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو افزود: در حال حاضر یکی از شرکت های دارویی مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد کرده و به زودی تولید را از سرخواهد گرفت؛ همچنین یک شرکت دیگر نیز در حال واردات مواد اولیه این دارو است و به محض واردات ماده اولیه تولید متی مازول همزمان در دو شرکت پاسخگوی نیاز کشور خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در ماه گذشته یک محموله از این دارو وارد و توزیع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید داروی متی مازول از سر گرفته شد

تولید داروی متی مازول از سر گرفته شد