مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 20:352023-12-28بين الملل

خروج کشورها از ائتلاف دریایی آمریکا از بیم هم پیمانی با اسراییل


خبرگزاری رویترز گزارش داده متحدان آمریکا تمایلی برای پیوستن به ائتلاف دریایی تحت رهبری واشنگتن در دریای سرخ جهت مقابله با انصارالله یمن ندارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تازه ترین نشانه از بروز نظم جدید در دنیا این بار در دریای سرخ.

یک رسانه انگلیسی امروز پنجشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد متحدان آمریکا تمایلی برای پیوستن به ائتلاف دریایی تحت رهبری واشنگتن در دریای سرخ جهت مقابله با انصارالله یمن ندارند.

خبرگزاری رویترز می نویسد جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا امیدوار بوده با راه اندازی یک نیروی دریایی جدید پاسخ بین المللی قاطعانه ای به حملات حوثی های یمن (انصارالله یمن) علیه کشتی ها در دریای سرخ بدهد اما در حالی که یک هفته از راه اندازی این ائتلاف می گذرد بسیاری از متحدان آمریکا تمایلی ندارند به صورت علنی با آن مرتبط شوند.

به نوشته رویترز، دو متحد آمریکا در اروپا یعنی ایتالیا و اسپانیا که پیش از این اعلام کرده بودند در این طرح مشارکت خواهند کرد با صدور بیانیه هایی در روز جداگانه تلاش کرده اند نامشان را از آن دور نگاه دارند.

پنتاگون ادعا می کند این کارگروه دریایی ائتلافی متشکل از 20 کشور برای تضمین عبور آزادانه 20 میلیارد دلار کالا از یکی از مهم ترین گذرگاه های کشتی رانی در دریای سرخ در نزدیکی آب های یمن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج کشورها از ائتلاف دریایی آمریکا از بیم هم پیمانی با اسراییل

خروج کشورها از ائتلاف دریایی آمریکا از بیم هم پیمانی با اسراییل