مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 09:102024-01-02پزشكي

تجارت مرگ در عطاری ها


عطارانی که تا دیروز کارشان تجویز گیاهان دارویی و دمنوش ها بود، حالا پای خود را از فروش ادویه جات و عرقیات فراتر نهاده اند و نه تنها در امر طبابت دخالت می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، برای همه ما پیش آمده که وارد یک عطاری شویم؛ شیشه های رنگین از عرقیجات؛ کیسه های بزرگ از برگ و گل گیاهان مختلف و ظروف متعدد از ادویه جات رنگارنگ، تصویر ثابتی از حال و هوای یک عطاری است که تلفیق عطر هر کدام از این گیاهان و ادویه ها انسان را مدهوش می کند.

این حقیقت قابل کتمان نیست که استفاده دارویی از گیاهان دارویی سابقه چندین هزار ساله دارد؛ از آسیای دور گرفته تا بومیان آمریکا هرکدام به اشکال مختلف از ریشه و برگ گیاهان گرفته تا صمغ، تنه، میوه و دانه گیاهان را برای درمان دردهای جسمی و روحی به کار می گرفتند؛ روشی که با وجود پیشرفت های علم پزشکی در سراسر گیتی خواهان دارد و چه بسا بسیاری از همین داروهای موجود در بازار هم منشاء گیاهی دارند.

اما داستان عطاری ها در همین نقطه پایان نمی یابد؛ سالهاست که نهاد ناظر بر حوزه سلامت از دخالت عطاری ها در امر طبابت سخن می گوید و از توزیع داروهای تقلبی، تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز از طریق عطاری ها خبر می دهد به طوری که هر بار شاهد پلمپ برخی از این واحدها به دلیل همین تخلفات هستیم اما باز هم این چرخه ادام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت مرگ در عطاری ها

تجارت مرگ در عطاری ها