مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 09:452024-01-14اقتصادي

دلارهای خانگی در معرض خطر؛ دلالان مترصد خریدهای هیجانی هستند


با جدی شدن اقدامات کشورهای بزرگ اقتصادی نظیر چین، هند، روسیه، برزیل و کشورهای حوزه خلیج فارس برای حذف دلار از مبادلات تجاری خود، قدرت حفظ ارزش دلار نیز به شدت تهدید می شود و ممکن است با قدرت گرفتن سایر ارزها در تجارت جهانی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، کاهش نوسانات و نبود تقاضا برای ارز، دو شاخص اصلی بازارهای غیررسمی در سال 1402 بوده است، این موضوع پیش از همه موفقیت سیاست های بانک مرکزی و مرکز مبادله ارز و طلا را نشان می دهد و لزوم توجه بیشتر به سیاست های سرکوب گر سوداگری در بازارها را نمایان می سازد.

در واقع بانک مرکزی در سال 1402 توانست با ایجاد بستری مناسب برای مبادلات ارزی واقعی، شفافیت مبادلات را افزایش دهد و امکان نرخ سازی دلالان در نیازهای واقعی را به صفر برساند.

این موضوع اولین ضربه را به بازارهای غیررسمی وارد کرد زیرا در نبود تقاضای واقعی، انگیزه فعالیت های سوداگرانه نیز به حداقل خود می رسید و دیگر خریداری نبود که برخی بخواهند بازار گرمی کرده و ارز را به آنها گران بفروشند.

بنابراین در سال 1402 بازار خلوت دلالان، کم نوسان تر هم شد تا بازار ساز راحت تر از سال های قبل بتواند نرخ گذاری ارز را مدیریت کند، به نوشته   نود اقتصادی ، اگر به روند تغییرات نرخ ارز در بازار غیر رسمی نگاهی بیاندازیم مشاهده خواهیم کرد که سقف حرکتی ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلارهای خانگی در معرض خطر؛ دلالان مترصد خریدهای هیجانی هستند

دلارهای خانگی در معرض خطر؛ دلالان مترصد خریدهای هیجانی هستند