مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 12:352024-01-06پزشكي

آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان


رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیماری فلج اطفال یک بیماری عفونی حاد است که بصورت گسترده در کشور افغانستان و پاکستان شیوع دارد و خوشبختانه با تلاش همکاران بالغ بر 20 سال گذشته هیچ موردی از فلج اطفال در سطح استان و کشورگزارش نشده است و یک موفقیت بزرگ .

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیماری فلج اطفال یک بیماری عفونی حاد است که بصورت گسترده در کشور افغانستان و پاکستان شیوع دارد و خوشبختانه با تلاش همکاران بالغ بر 20 سال گذشته هیچ موردی از فلج اطفال در سطح استان و کشورگزارش نشده است و یک موفقیت بزرگ علمی برای کشور جمهوری اسلامی ایران رقم زده است.

دکتر حبیب غزنوی امروز شنبه در مراسم آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال افزود: برای حفظ این دستاورد بزرگ و با توجه به همجواری استان با کشور های بومی فلج اطفال، هرساله عملیات ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال برای تمامی کودکان زیر 5 سال در برخی مناطق پرخطر کشور از جمله نیمه جنوبی استان خراسان جنوبی، مناطقی از استان هرمزگان، کرمان و کل استان سیستان و بلوچستان در 2 نوبت و بدون توجه به سابقه قبلی ایمن سازی انجام می شود.

دکتر غزنوی از تمدید پویش ملی سلامت تا 30 دیماه خبر داد و افزود: فشار خون و دیابت بعنوان بیماری های غیرواگیر، خطرناکترین بیماری های دهه آیند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان

آغاز طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان