مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 13:552023-12-23اقتصادي

اثرپذیری رفاه مردم از اجرای مالیات بر عایدی طلا


از ابتدای دی ماه طلا فروشان باید صورتحساب الکترونیکی در سامانه تجارت ثبت کنند، ولی آنچه که در بازار سکه و طلا پررنگ شد و این رویداد را مورد توجه قرارداد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هفته گذشته شایعه شد که مردم باید طلاهای قبلی خود را در سامانه مودیان ثبت کنند و در هنگام فروش، دولت به اندازه 25 درصد تفاوت نرخ خرید و فروش، مالیات دریافت می کند، اما سخنگوی سازمان مالیات این شایعه را تکذیب کرد و گفت: هیچ حکم جدید مالیاتی برای طلافروشان وجود ندارد .

در بسیاری از کشورها برای خنثی سازی تقاضای سفته بازی و هدایت سرمایه ها برای سرمایه گذاری در اقتصاد، مالیات بر عایدی سرمایه بر بازارهایی مانند طلا، مسکن و اتومبیل وضع می کنند.

در ایران هم اخیرا برای مالیات بر عایدی خودرو و مسکن شرایطی تعیین شده که شاید همین مسئله موجب باورپذیری شایعه مالیات بر عایدی طلا باشد.

در بازار طلا سرمایه های خرد قابلیت ورود دارد، سکه و طلا همزمان با رشد دلار افزایش قیمت می یابد و سرعت نقدشوندگی آن بیشتر از بازار مسکن و خودرو است.

با وضع مالیات بر طلا، پیش بینی می شود ارز یکی از بازارهایی است که با افزایش تقاضا مواجه شود، چون قابلیت جذب سرمایه خرد را دارد و در چنین شرایطی بازار ارز می تواند برای خریدار جذاب شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثرپذیری رفاه مردم از اجرای مالیات بر عایدی طلا

اثرپذیری رفاه مردم از اجرای مالیات بر عایدی طلا