مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 09:302023-12-31پزشكي

سیر و پیاز تشدید کننده رفلاکس معده


تاثیر سیر و پیاز در زخم های گوارشی از جمله زخم معده و زخم اثنی عشر ذکر نشده است؛ ولی تشدید کننده بیماری های IBS و رفلاکس هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سمیه خیاطیان، فوق تخصص کبد و گوارش در رادیو سلامت درباره چگونگی ایجاد زخم های گوارشی افزود: ابتدا در دستگاه گوارش التهاب ایجاد می شود که این التهاب در طولانی مدت باعث آسیب به بافت مخاطی شده، و هنگامی که آسیب وارد شده، بیش از 5 میلی متر شود، آن وقت به آن زخم گوارشی می گوییم.

وی علت اصلی ایجاد زخم های گوارشی را مبتلا شدن به عفونت میکروب اچ پیلوری و مصرف خودسرانه و طولانی مدت مسکن ها دانست و افزود: دارو های مسکن در دسترس مانند ایبوپروفن، ژلوفن و مفنامیک اسید، باید محدود مصرف شوند، اما در صورت مصرف حتماً تحت نظر پزشک معالج مصرف شود.

این فوق تخصص کبد و گوارش با اشاره به علائم زخم های گوارشی مانند درد سر دل، درد معده، سیری زودرس، استفراغ خونی، و مدفوع خونی ادامه داد: گاهی اوقات زخم های گوارشی بدون علامت هستند و فرد ممکن است با خونریزی گوارش به بیمارستان مراجعه کند.

وی پرهیز از مصرف غذا های آماده و فراوری شده، و همچنین مصرف غذا های چرب و کم ادویه را ضروری دانست و توصیه کرد: افراد سیگار و الکل را کنار بگذارید و مصرف نوشابه و غذا های آماده را به حداقل برسانید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیر و پیاز تشدید کننده رفلاکس معده

سیر و پیاز تشدید کننده رفلاکس معده