مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 00:002023-12-24سياسي

خادمانی که زمستان حرم امام رضا(ع) را با 200 هزار چای بهاری می کنند+عکس و فیلم


خادمان حرم رضوی در چایخانه حضرت رضا (ع) روزانه تا 200 هزار لیوان چای توزیع می کنند تا زمستان برای زائران، گرم و بهاری باشد.

-   با محمدرضا درخشان فر مشاور معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی که بر فعالیت مجموعه چایخانه های حضرت رضا (ع) نظارت مستقیم دارد، در این خصوص هم کلام شدیم تا با چگونگی خدمات رسانی این چایخانه های دائمی بیشتر آشنا شویم.

احداث 4 چایخانه در 4 گوشه حرم امام رضا (ع) در حال حاضر چند چایخانه دائمی در حرم مطهر رضوی (ع) فعالیت می کند؟ نخستین چایخانه در سال 1398 در صحن کوثر ورودی صحن پیامبر اعظم (ص) افتتاح شد و پس از آن هر سال شاهد افتتاح یک چایخانه در این آستان مقدس اعم از چایخانه های صحن های غدیر و باغ رضوان بودیم.

در نهایت چهارمین چایخانه دائمی حرم مطهر رضوی در سال 1401 در صحن امام حسن مجتبی (ع) افتتاح شد.

این چایخانه ها در چهار گوشه حرم مطهر احداث شده تا زائرین و مجاورین از هر طرف به این حریم نورانی مشرف می شوند، چایخانه ای در نزدیکی مسیرشان باشد و از این خان کرم بهره مند شوند.

نمایی از اولین چایخانه که در تقاطع صحن کوثر و صحن پیامبر اعظم (ص) احداث شده است صفر تا صد کار را خیران انجام داده و انجام می دهند راه اندازی و طراحی چایخانه های حضرت رضا (ع) به چه صورت انجام شده است؟ نخستین چایخانه در سال 1398 در صحن کوثر ورودی صحن پیامبر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خادمانی که زمستان حرم امام رضا(ع) را با 200 هزار چای بهاری می کنند+عکس و فیلم

خادمانی که زمستان حرم امام رضا(ع) را با 200 هزار چای بهاری می کنند+عکس و فیلم