مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 10:102024-01-14پزشكي

کدام افراد واکسن پنوموکوک تزریق کنند؟


رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران با اشاره به اجباری شدن دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس برای کودکان تاکید کرد که واکسن اول برای افراد بالای 70 سال نیز توصیه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مینو محرز در برنامه صبح وگفتگو با اشاره به اجباری شدن دو واکسن برای کودکان گفت: سازمان جهانی بهداشت همواره برای پیشگیری از بیماری های عفونی بر حسب وضعیت و محل توصیه می کند یکسری واکسن ها برای واکسیناسیون کودکان اجباری شود.

وی با اشاره به ویروسی که اسهال و عفونت شدید برای کودکان در فصل زمستان ایجاد می کند، گفت: پنوموکوک و روتاویروس در سازمان برنامه و بودجه مصوب شد و به مجلس رفت و دولت بودجه آن را تامین می کرد تا به چرخه واکسیناسیون کودکان اضافه شود ولی هنوز این کار اجرایی نشده است.

استاد تمام دانشکاه علوم پزشکی تهران افزود: بنده در جلسات حضور داشتم که مطالب علمی و شیوع این دو بیماری گفته و مصوب شد ولی هنوز وارد سیستم واکسیناسیون نشده است.

محرز گفت: اصل پیشگیری در بیماری های عفونی بسیار مهم تر از درمان است و وقتی پیشگیری در اختیار است، چرا باید بگذاریم فرد مبتلا شود که گاه موجب از دست رفتن فرد شود و لذا پیشگیری مهم است و هر واکسنی موثر باشد، توصیه می شود در لیست چرخه واکسیناسیون گذاشته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام افراد واکسن پنوموکوک تزریق کنند؟

کدام افراد واکسن پنوموکوک تزریق کنند؟