مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 10:362024-01-01سياسي

تلاش برای شناسنامه دار کردن بادگیر های یزد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، بی بی فاطمه حقیرالسادات صبح امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و با بیان این که هنوز بسیاری از ظرفیت های گردشگری و میراثی یزد آن طور که باید به مردم ایران و جهان معرفی نشدند، اظهار کرد: بادگیرها از جمله ظرفیت های میراث فرهنگی استان یزد است که به تنهایی قابلیت ثبت جهانی دارد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت معرفی فن ساخت بادگیر به عنوان یکی از میراث ناملموس شهر میراث جهانی یزد، افزود: در شهر یزد متنوع و مرتفع ترین بادگیر های جهان وجود دارد و باید از تمام آن ها صیانت و نگه داری شود.

رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: یزد شهری تاریخی و قدیمی است و اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی جهان محسوب می شود، لذا ضرورت دارد از بنا ها و سازه های تاریخی آن از جمله بادگیر ها به خوبی محافظت شود و باید بدانیم که این مهم وظیفه ای ملی و همگانی است.

حقیرالسادات در پایان با بیان این که یزد را به دلیل برخورداری از بادگیری های متنوع و متعدد به نام شهر بادگیر ها هم می‏شناسند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت بادگیرها، شهرداری یزد در صدد شناسنامه دار شدن آن هاست تا اینگونه، بهتر از این بنا های ارزشمند حفاظت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای شناسنامه دار کردن بادگیر های یزد

تلاش برای شناسنامه دار کردن بادگیر های یزد