مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 08:502023-12-27اجتماعي

تصمیم گیری درباره نگهداری درنای «رویا» در مازندران


مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به شرایط نگهداری درنای رویا در استان، گفت: هفته آینده جلسه ای داریم تا درباره شیوه نگهداری درنای رویا تصمیم گیری شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، درحالی همه تمهیدات برای ورود درنای امید آماده بود و درنای رویا هم چشم انتظار بود اما کماکان درنای امید وارد مازندران نشد.

سال گذشته درنای سیبری درحالی سال های سال به تنهایی به استان مازندران مهاجرت می کرد، سفر متفاوتی برایش رقم خورد.

باهماهنگی صورت گرفته در سال گذشته جفت بلژیکی درنا، رویا ششم بهمن ماه سال 1401 طبق پروتکل های بهداشتی به اوجاکله فریدونکنار منتقل شد؛ درنای امید هم پس از 130 روز زمستان گذرانی یک روز زودتر از سال قبل در تاریخ 14 اسفند ماه سال 1401  همراه با درنای رویا تالاب فریدونکنار را ترک کرد اما همانطور که پیش بینی شده بود درنای بلژیکی قادر به همراهی با درنای امید نبود و دوباره به منطقه فریدونکنار بازگشت.

طی 10 ماه گذشته تمامی موارد نگهداری درنای رویا با هماهنگی مرکز بلژیک اندیشیده شد و درنای رویا گرمای تابستان و سرمای پاییزی را با چشم انتظاری به پایان رساند و اکنون با شروع زمستان هم امید نیامد.

اکنون یک سال از اینکه آیا امید باز هم به ایران می آید گذشت، اما حالا که پاییز تمام شد و چند روز هم از زمستان می گذرد خبری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم گیری درباره نگهداری درنای «رویا» در مازندران

تصمیم گیری درباره نگهداری درنای «رویا» در مازندران