موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - نقل و انتقالات - جواد نكونام - بازنشستگان تامين اجتماعي - متناسب سازي - تامين اجتماعي - نقل و انتقالات پرسپوليس - افزايش حقوق بازنشستگان - كاميلا كابيو - نخست وزير اتيوپي - فرازبام خاييز - تكنوازي سه تار - فابريتزيو راوانلي - سخنگوي ذوب آهن - يوهان كرايوف آرنا - فتواي مقام معظم رهبري - خانه صنايع دستي - تاثير سوابق تحصيلي در كنكور - ورزشگاه كارگران تهران - حفاظ روي ديوار - گياه مورينگا

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 09:352024-01-12پزشكي

آخرین وضعیت کمبودهای دارویی در کشور


مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به آخرین وضعیت کمبودهای دارویی در کشور گفت: رفع این کمبودها تنها در حوزه اختیارات سازمان غذا و دارو نیست و اگر قرار است مشکلات برطرف شود لازم است هر نهادی در جایگاه خود در این زنجیره عملکرد خود را .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر محمد پیکانپور در گفت وگو با ایسنا، درباره اظهاراتی مبنی بر اینکه کمبود اقلام دارویی در سال جاری نسبت به سال گذشته کمتر اما موارد دچار کمبود مهم تر و حیاتی تر هستند، توضیح داد: کدام یک از داروهایی که پارسال کمبود داشتند، حیاتی نبودند؟ مگر پارسال تنها کمبود ویتامین داشتیم و امسال کمبودها حیاتی شده است؟ وی افزود: طبق اعلام سامانه بررسی سازمان غذا و دارو، میزان کمبودهای دارویی در کشور در آذرماه سال جاری 99 قلم گزارش شده است؛ اما رفع این کمبودها تنها در حوزه اختیارات سازمان غذا و دارو نیست.

مثلا تعداد 31 قلم از این کمبودها به تامین ارز EIH بازمی گردد و باید ارز اروپا در اختیار حوزه دارو قرار گیرد که بتوان برخی از این داروها را تامین کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: بانک مرکزی برای جبران این موضوع در حال پافشاری است و هفته گذشته 20 میلیون دلار جهت این اقلام اختصاص یافت؛ اما با توجه به اینکه تامین این موارد با کندی هایی مواجه می شود و درخواست های ما با تاخیر برطر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت کمبودهای دارویی در کشور

آخرین وضعیت کمبودهای دارویی در کشور