مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 16:152024-01-11فرهنگي

از ادای دین به شهدای ترور تا اقبالی که نسل جوان به تئاتر دفاع مقدس نشان داد


نخستین اجراهای چهارهمین جشنواره تئاتر بسیج با مضامینی از جنگ و دفاع مقدس، ترورهای ناجوانمردانه و تفاوت نسلی مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، چهاردهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر سودای عشق جشنواره تئاتر بسیج پس از افتتاحیه میزبان سه نمایش شب گذشته، بیستم دی ماه و دو نمایش ابتدای صبح امروز، بیست و یکم دی ماه در سالن های تئاتر شهر، حوزه هنری، تالار اردیبهشت و سالن تئاتر مستقل به علاوه یک اجرای خیابانی شد و به تدریج مخاطبان خود را در شهرمقدس مشهد پیدا کرد.

ادای دینی به شهدای ترور  نخستین اجرای جشنواره با عنوان مراسم به کارگردانی محمدعلی صباغی از شهر مشهد و در تالار اردیبهشت برگزار شد.

این نمایش به گفته کارگردان ادای دینی به شهدای ترور از دوران جنگ تحمیلی ، پس از جنگ تا اکنون بود که به نوعی هر یک از کاراکترهای نمایش به این طریق به شهادت رسیده بودند.

وقتی رسومات دست و پای خوشبختی را می بندد نمایش دوم ثمرگل به کارگردانی عبدالحکیم مشورتی از شهر خواف در سالن اصلی تئاتر شهر برگزار شد و به نوعی به رسم  و رسومات نادرست و آسیب های ناشی از آن در زمینه ازدواج در شهرها می پرداخت.

نمایش انتهایی شب گذشته وطن و تن ها به کارگردانی محمدالهی از شهر مشهد در سالن نوری حوزه هنری برگزار شد که در واقع تفاوت نگاه نسل جوان و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ادای دین به شهدای ترور تا اقبالی که نسل جوان به تئاتر دفاع مقدس نشان داد

از ادای دین به شهدای ترور تا اقبالی که نسل جوان به تئاتر دفاع مقدس نشان داد