مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 09:002024-01-11اجتماعي

قره سو از نفس افتاد


قره سو بلندترین و پرآب ترین رود داخلی استان اردبیل محسوب می شود.

نقص تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل و عدم توسعه یافتگی تصفیه خانه فاضلاب اردبیل و بی توجهی متولیان امر، - حیات رودخانه قره سو را بیش از هر زمان مورد تهدید قرار داده است و پساب های صنعتی و فاضلاب خام انسانی جایگزین آب روان در این رودخانه شده است.

قره سو بلندترین و پرآب ترین رود داخلی استان اردبیل محسوب می شود.

این رودخانه از ارتفاعات تالش (باغرو) در شرق اردبیل سرچشمه گرفته و در مسیر خود ضمن عبور از دشت اردبیل، آب های جاری این منطقه از جمله بالیقلوچای را جمع کرده و همراه با دره رود و اهر چای به ارس می ریزد.

این رودخانه آب های عمده اردبیل، مشگین شهر، نیر، نمین و سرعین مانند قوری چای و بالیقلوچای را دریافت کرده، سبلان را دور می زند و از شمال مشکین شهر عبور می کند سپس با پیوستن اهر چای به مسیر خود در سمت شمال ادامه می دهد و در نهایت با جمع آوری دره رود در دشت مغان پس از عبور از قره داغ در اصلاندوز به رود بزرگ ارس می پیوندد.

طول این رودخانه 210 کیلومتر است و قسمتی از این مسیر در شهرستان نمین واقع شده است و از شوربختی قره سو همین قدر بس که در همجواری با شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل و تعدادی ناحیه صنعتی، تن نحیفش به شیرابه های سمی، صنعتی و فاضلاب خام انسانی آلوده میشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قره سو از نفس افتاد

قره سو از نفس افتاد