مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 12:302024-01-01سياسي

آزادی 3 هزار زندانی با بهره مندی از ارفاقات قانونی در استان قزوین


رییس کل دادگستری استان قزوین از آزادی 3 هزار و 79 نفر در استان با بهره مندی از تأسیسات و ارفاقات قانونی در 9 ماه سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، علی شعبانی اظهار کرد: بر اساس تاکید رییس دستگاه قضایی در مورد استفاده قضات از تاسیسات ارفاقی در مورد متهمان و محکومان در راستای زندان زدایی، کاهش جمعیت کیفری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، بازاجتماعی کردن مجرمان، بازگشت زندانیان به خانواده، کاهش هزینه های پرداختی جامعه و تسهیل شرایط متهمان و محکومان در نوع و میزان مجازات تعیینی اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در 9 ماهه سال جاری 3 هزار و 79 نفر با استفاده از تاسیسات و ارفاقات قانونی آزاده شده اند که هزار و 866 نفر با قید مجازات های جایگزین حبس آزاده شده اند که امیدواریم تا پایان سال افراد بیشتری از این فرصت بهره مند شوند.

رییس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: بر اساس تبصره 2 ماده 80 آیین نامه سازمان زندان ها این تاسیسات شامل مرخصی، انتقال به زندان نیمه باز، اعزام به کار در خارج از زندان، ملاقات حضوری یا خصوصی، نظام نیمه آزادی، آزادی مشروط، آزادی تحت نظارت سامانه های الکترونیکی (پابند) و خدمات پس از خروج است؛ البته این موارد به مجرمانی که مشمول جرایم خشن هستند تعلق نخواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادی 3 هزار زندانی با بهره مندی از ارفاقات قانونی در استان قزوین

آزادی 3 هزار زندانی با بهره مندی از ارفاقات قانونی در استان قزوین