مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 12:102024-01-18سياسي

«لیله الرغائب» شبی که در آن عطاء و بخشش خداوند فراوان است


لیله الرغائب یا شب آرزوها نخستین شب جمعه از ماه پرخیر و برکت رجب است که در روایات «ماه خدا» لقب گرفته و در بیان ارزش بالای آن، فضائل بسیاری را ذکر کرده اند.

- لیله الرغائب شبی که در آن عطاء و بخشش خداوند فراوان است ایسنا/خراسان رضوی لیله الرغائب یا شب آرزوها نخستین شب جمعه از ماه پرخیر و برکت رجب است که در روایات ماه خدا لقب گرفته و در بیان ارزش بالای آن، فضائل بسیاری را ذکر کرده اند.

بنابر روایات، در این شب درهای رحمت و مغفرت الهی به سوی بندگان گشوده شده و عرشیان و فرشیان دعوت شده اند تا در ضیافت دعا و بزم نیایش زمینیان حضور به هم رسانند.

پیامبر خدا(ص) در حدیثی در باب بیان فضیلت بسیار ماه رجب فرموده اند از نخستین شب جمعه ماه رجب غفلت نکنید که ملائکه و فرشتگان آن را لیله الرغائب نامیده اند .

لیله الرغائب برگرفته از واژه رغبت در زبان عربی به معنای شب آرزوها به اولین شب جمعه ماه رجب گفته می شود.

در روایات و تعالیم اسلامی این گونه آمده که در این شب، ملائک بر زمین فرود می آیند تا رحمت بیکران الهی را به انسان ها هدیه کنند.

ماه رجب، نخستین ماه از ماه های حرام و بنابر روایات ماه خدا و بهترین اوقات برای ابراز بندگی، عبادت و دعا و استغفار است و رحمت و مغفرت الهی در این ماه در حال نزول و ریزش بر بندگان است، به همین جهت این ماه را رجب الاصب م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«لیله الرغائب» شبی که در آن عطاء و بخشش خداوند فراوان است

«لیله الرغائب» شبی که در آن عطاء و بخشش خداوند فراوان است