مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 18:362024-01-14دانش

رونمایی از کبالت خالص تولید شده در اصفهان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه نشست رؤسای پارک های علم و فناوری از محصول و دستاورد یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رونمایی شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان که موفق به تولید این محصول با فناوری روز دنیا شده است، اظهار کرد: این شرکت به طور تخصصی در زمینه بازیافت قطعات، ضایعات و پسماندهای صنایع فعال است که فلزات ارزشمندی در خود دارند.

احسان صدری ادامه داد: این ضایعات و قطعات فرسوده پیشتر یا در محیط زیست انباشت و یا با خروج از کشور، در کشورهای پیشرفته جهان بازیافت می شد.

در نتیجه ارزش افزوده حاصل از این بازیافت به این کشورها می رسید.

به گفته وی با توجه به نیاز کشور به سالانه 300 تن کبالت، این شرکت با فعالیت روی باتری های لیتیوم -یُن که در انواع لپ تاپ ها، تبلت ها، صنایع الکترونیک و خودروهای برقی کاربرد دارد و همچنین صرف حدود 5 سال زمان برای تحقیق، توسعه و کسب دانش فنی لازم، موفق شد فلز کبالت و نیکل را با فناوری بسیار پیشرفته قابل تجاری سازی استحصال کند.

این محقق اضافه کرد: سالانه حدود 500 تا 600 تن قطعات و تجهیزات فرسوده حاوی این نوع فلزات در اشکال مختلف تولید می شود که ارزش بازار 2 میلیون دلاری دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از کبالت خالص تولید شده در اصفهان

رونمایی از کبالت خالص تولید شده در اصفهان