مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 11:252023-12-25پزشكي

بی اطلاعی 30 درصد مردم بافق از فشارخون و دیابت خود


رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق گفت: براساس داده های آماری موجود، هم اکنون 30 درصد از شهروندان بافقی از بیماری پرفشاری خون و دیابت خود اطلاع ندارند چرا که از عوارض آن آگاهی ندارند و برای درمان اقدام نکرده اند.

- ایسنا/یزد رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق گفت: براساس داده های آماری موجود، هم اکنون 30 درصد از شهروندان بافقی از بیماری پرفشاری خون و دیابت خود اطلاع ندارند چرا که از عوارض آن آگاهی ندارند و برای درمان اقدام نکرده اند.

مسعود دانشی در گفت وگو با ایسنا در خصوص پویش ملی سلامت، اظهار کرد: این پویش ملی به عنوان بخشی از طرح سلامت خانواده و نظام ارجاع است که اجرای آن در شهرهای با جمعیت بیش از 20 هزار نفر از بیستم آذرماه آغاز شده و تا بیستم دی ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که بیش از 83 درصد مرگ و میرها به دلیل بیماری های غیرواگیر و 42 درصد این بیماری ها به طور مستقیم مرتبط با بیماری های قلبی و عروقی است، گفت: فشار خون بالا، دیابت، چاقی، چربی خون بالا و برخی دیگر از بیماری ها به عنوان عوامل اصلی تشدید کننده بیماری های قلبی و عروقی به شمار می روند لذا دو عامل فشار خون بالا و دیابت در این طرح مورد غربالگری قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی اطلاعی 30 درصد مردم بافق از فشارخون و دیابت خود

بی اطلاعی 30 درصد مردم بافق از فشارخون و دیابت خود