مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 08:562024-01-16اقتصادي

ماجرای دوباره گوجه جنوب، تعرفه و گرفتاری کشاورزان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، هر ساله ویدیوهایی از گلایه کشاورزان به نرخ گوجه منتشر می شود و آنان با احوالی ناراحت و نگران، دسترنج کشت محصول گوجه فرنگی خود را دور می ریزند و واکنش های مختلفی را نیز می انگیزند.

ماجرا از آن قرار است که بیشترین تولید گوجه فرنگی ایران در مناطق جنوبی کشور بخصوص استان هرمزگان است.

محصولی که اگر صادر نشود، عملا چیزی دست کشاورز را نمی گیرد و مسؤولان جهاد کشاورزی نیز برای کنترل قیمت این محصول در داخل کشور، بر صادرات آن، تعرفه سنگین 55 درصدی اعمال می کنند تا قیمت این محصول در بازارهای داخلی کنترل شود.

   کشاورزان می گویند بازار داخلی این محصول آن قدر که باید و شاید به کشت جنوب وابسته نیست و در بسیاری از استان ها، کشت گلخانه ای این محصول به بازار می آید و لذا دولت اجازه دهد که کشاورزان بتوانند این محصول را به صادرکنندگان بفروشند.

صادرکنندگان نیز به گفته احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان، با تعرفه 55 درصدی عملا انگیزه ای برای صادرات ندارند و لذا این محصول بر روی دستان کشاورزان باد می کند و آنان نیز مجبورند دسترنج خود را دور بریزند.

سال گذشته نیز مشابه چنین وضعیتی در کشور رقم خورد و انگار این وضعیت هر ساله این محصول و دیگر محصولات خارج از فصل هرمزگان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای دوباره گوجه جنوب، تعرفه و گرفتاری کشاورزان

ماجرای دوباره گوجه جنوب، تعرفه و گرفتاری کشاورزان