مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 17:352024-01-14سياسي

بی اعتنایی به مردم در لباس دموکراسی


آیا کسی که در این جامعه ایمانی علی رغم رأی قاطع مردمش به حاکمیت الهی، حرف از استیضاح خدا، انتقاد از رسول خدا، آزادی حجاب و تعطیلی حدود الهی می زند؛ - فارس پلاس؛ محمد سلیمانی امیری در یادداشتی نوشت: اخیرا در رسانه ملی، مناظره ای بین آقای زیدآبادی و حجت الاسلام و المسلمین الهی راد با موضوع اندیشه سیاسی مرحوم آیت الله مصباح یزدی برگزار شد.

در این برنامه احمد زیدآبادی با استناد به بیانات آیت الله مصباح یزدی مبنی بر عدم حق مداخله انسان در قوانین الهی، مدعی شد لازمه این نظریه نفی حق انتخاب مردم است.

فارغ از دیدگاه مرحوم علامه مصباح که در جای خود تبیین می شود ، این متن در صدد پاسخ به دوگانه سازی نابجای جناب زید آبادی بین حق حاکمیت الهی و انتخاب مردم است.

همانطور که بیان شد جناب زید آبادی بر این عقیده است اگر کسی قائل به حق حاکمیت الهی در وضع قوانین و مدل اداره جامعه شد، لزوما در صدد نفی حق انتخاب مردم است.

مسئله ای که قبل از ورود به بحث باید مشخص کنیم، این است که مقصود از مردم، دقیقا کدام مردم در کدام جامعه است؟! گاهی اوقات وقتی حرف از مردم می زنیم، مقصودمان مردم بی دین و لاابالی برخی کشور های اروپایی یا آمریکایی است.

طبیعی است وقتی مقصود از مردم، مردم جوامع سکولار و بی دین باشد، صحبت از پیاده سازی قوانین الهی قبل از ایمان و پذیرش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی اعتنایی به مردم در لباس دموکراسی

بی اعتنایی به مردم در لباس دموکراسی