مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 16:312024-01-02اقتصادي

افزایش 20 درصدی سطح زیر کشت دیمزارهای کشور در طرح جهش تولید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مراغه، مظفر روستایی رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور بعد از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال زراعی 1403-1402 سطح اجرای طرح جهش تولید از 4 میلیون 200 هزار هکتار به 5 میلیون 240 هزار هکتار افزایش یافته است.

  وی افزود: با افزایش سطح زیرکشت تعداد استان های مجری طرح نیز از 21 به 25 استان افزایش یافته است.

روستایی اضافه کرد: این طرح با مشارکت وزارت جهادکشاورزی، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم و با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حال اجرا است.

به گفته رییس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور، امسال برای کمک به اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای یک هزار و 470 کارشناس نظام مهندس کشاورزی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و سازمان های جهادکشاورزی استان ها به کار گرفته شده است.

  وی افزود: از زمان اجرای این طرح بیش از 7 هزار و 579 دستگاه انواع ادوات کشاورزی با حمایت مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره ) تامین و در اختیار کشاورزان دیم کار در سطح کشور قرار گرفته است.

روستایی افزود: با پشتیبانی فنی، علمی و همچنین تامین بذر مورد نیاز از محصولات زراعی در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور در سال زراعی 1402-1401 میانگین محصولات زراعی گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ و گیاهان علوفه ای در پروژه جهش تولید به ترتیب 1452


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 20 درصدی سطح زیر کشت دیمزارهای کشور در طرح جهش تولید

افزایش 20 درصدی سطح زیر کشت دیمزارهای کشور در طرح جهش تولید