مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 12:252024-01-11اقتصادي

معرفی روش های فناورانه برای کاهش هزینه های قبوض آب


با توجه به قرار گرفتن ایران در منطقه خشکسالی زمین، استفاده از روش هایی برای کاهش مصرف آب از ضروریات است؛ از این رو فناوران کشور فناوری هایی را برای استفاده از آب های خاکستری با هدف کاهش هزینه های قبوض برق و بهینه سازی مصرف آب را توسعه دادند.

- با توجه به قرار گرفتن ایران در منطقه خشکسالی زمین، استفاده از روش هایی برای کاهش مصرف آب از ضروریات است؛ از این رو فناوران کشور فناوری هایی را برای استفاده از آب های خاکستری با هدف کاهش هزینه های قبوض برق و بهینه سازی مصرف آب را توسعه دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آب خاکستری، آب استفاده شده ای است که بر خلاف آب سیاه (فاضلاب) به راحتی قابل بازیافت و استفاده مجدد است.

آب سینک، پساب حمام و ماشین ظر فشویی و لباسشویی آب های خاکستری هستند که پس از طی مراحل کوتاه و ساده قابل استفاده در آبیاری باغات، شستشو و فلاش تانک توالت هستند.

استفاده مجدد از آب خاکستری، صرفه جویی در مصرف آب است؛ چرا که بدون استفاده از آب شیرین، می توان نیازهای روزمره را رفع کرد.

به جای استفاده از آب آشامیدنی در باغ، از آبی استفاده می شود که معمولاً در فاضلاب رهاسازی می شود.

آب خاکستری تنها در خانه ها تولید نمی شوند، بخشی از پساب های کارگاه های قالیشویی، کارواش ها و سنگ بری ها نیز آب خاکستری است چرا که این پساب ها آلوده به موادی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی روش های فناورانه برای کاهش هزینه های قبوض آب

معرفی روش های فناورانه برای کاهش هزینه های قبوض آب