مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 13:512024-01-20اقتصادي

توسعه پرورش شترمرغ در روستاهای همدان


سرپرست مدیریت امور طیور و پرورش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: توسعه پرورش شترمرغ به ویژه در روستاهای استان در دستور کار است چراکه علاوه بر صرفه اقتصادی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، میثم پورطلوعی ظهر امروز در کارگروه پرورش طیور در تشریح پرورش شترمرغ در استان همدان اظهار کرد: شترمرغ به عنوان بزرگترین پرنده در دنیا با محصولاتی چون تخم نطفه دار، گوشت، پر و چرم بسیار مورد توجه پرورش دهندگان طیور قرار دارد.

  وی با بیان اینکه این پرنده مقاومت بالایی نسبت به بیماری ها همچنین به تنش های گرمایی، سرمایی و کم آبی دارد افزود: از همین رو در دمای منفی 20 و مثبت 30 درجه سانتیگراد مقاومت می کند.

سرپرست مدیریت امور طیور و پرورش زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: در حال حاضر 21 واحد پرورش شترمرغ با یک هزار و 808 قطعه و پیش بینی تولید حدود 75 تن گوشت در استان فعال است.

  وی با اشاره به اینکه پرورش شترمرغ یک صنعت سودآور با ظریب تبدیل سه و نیم و میانگین وزن 80 کیلوگرم طی 6 ماه است تصریح کرد: تمام اعضاء و جوارح این پرنده قابلیت فروش و ارزش افزوده دارد.

پورطلوعی در ادامه به دیگر مزایای این پرنده اشاره کرد و گفت: نیاز به گردشگاه و عدم نیاز به چراگاه از مزیت های پرورش این پرنده به شمار می رود همچنین خوراک شترمرغ علو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه پرورش شترمرغ در روستاهای همدان

توسعه پرورش شترمرغ در روستاهای همدان