مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 11:502024-01-12بين الملل

ابراز نگرانی روسیه و چین از حملات آمریکا به یمن


وزارتخانه های امور خارجه روسیه و چین ضمن ابراز نگرانی از حملات هوایی به یمن، گفتند که این اقدام باعث تشدید تنش در منطقه غرب آسیا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، حملات تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس در بامداد جمعه به اهدافی در یمن با واکنش تند روسیه و چین همراه شد.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: حملات آمریکا به یمن نمونه دیگری از تحریف قطعنامه های شورای امنیت و بی توجهی کامل به قوانین بین المللی است که منجر به تشدید تنش در منطقه می شود .

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، وزارت خارجه چین نیز تصریح کرد: ما نگران تشدید تنش ها در دریای سرخ هستیم و از همه طرف های درگیر می خواهیم که خویشتن داری کنند .

در این بیانیه ضمن اشاره به آمادگی چین برای تداوم تماس ها با همه طرف ها برای آرام کردن اوضاع در دریای سرخ، آمده است: ما نمی خواهیم شاهد تشدید تنش در دریای سرخ باشیم زیرا این امر بر تجارت جهانی تأثیر منفی می گذارد .

پیش از این، فرمانده نیروی هوایی آمریکا در غرب آسیا ادعا کرد: ما بامداد امروز با بیش از 100 موشک هدایت شونده از هوا و دریا به 60 هدف در 16 پایگاه شبه نظامیان حوثی حمله کردیم .

(جزییات بیشتر) محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز گفت که حمله مشترک آمریکا و انگلیس متجاوزانه است و به زودی این کشورها پاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز نگرانی روسیه و چین از حملات آمریکا به یمن

ابراز نگرانی روسیه و چین از حملات آمریکا به یمن