مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 13:512024-01-14بين الملل

رابطه مستقیم دخالت آمریکا و ناامنی منطقه


حمله آمریکا و انگلیس به یمن به منظور ورود همه جانبه به جنگ و در واقع گسترش جنگ است یا نه صرفاً ناظر به تأمین امنیت کشتی ها در دریای سرخ صورت می گیرد؟ - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها : سعدالله زارعی درباره تحولات اخیر منطقه با روزنامه ایران به گفت وگو پرداخت.

 تحولات بحرانی منطقه خاورمیانه با حملات نظامی امریکا و انگلیس علیه انصارالله یمن ادامه پیدا کرده است آن هم در شرایطی که شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه ای علیه یمن، بهانه هایی را هم در اختیار کشورهای غربی قرار داده است.

این در حالی است که شورای امنیت تاکنون نتوانسته قطعنامه ای را برای توقف جنگ به تصویب برساند.

ارزیابی شما از چنین استانداردهای دوگانه ای که از سوی این شورا به اجرا در می آید چیست؟ شورای امنیت سازمان ملل در طول تاریخ تأسیس خود که بیش از 75 سال از آن می گذرد، در مواجهه با موضوعات امنیتی بارها متناقض عمل کرده است.

آنجایی که پای جان و مال و سرزمین و استقلال و تمامیت ارضی و ارزش های یک ملت در میان بوده، شورای امنیت چندان خود را مایل به واکنش نشان نمی داد.

این شورا تنها در شرایطی حاضر به واکنش شده که مصوبه اعضا معمولاً خیلی جنبه اجرایی نداشته و در سطح اعمال نظر باقی مانده است اما در آنجایی که پای منافع و مصالح قدرت ها در میان بوده، همیشه واکنش های تند و سریعی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه مستقیم دخالت آمریکا و ناامنی منطقه

رابطه مستقیم دخالت آمریکا و ناامنی منطقه