مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 09:502024-01-07اقتصادي

هشدار درباره پشت پرده تراز غیرنفتی منفی 12 میلیارد دلاری


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به تازگی محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص سیاست های ارزی اعلام کرده؛ - با توجه به کم سابقه بودن تراز تجاری منفی 12 میلیارد دلاری در آذر امسال و مساله تعویق در تخصیص ارز جهت واردات کالای ضروری، مقامات ارشد دولت از جمله رییس جمهور بایستی درخصوص شناسایی ابعاد این مساله و برخورد با مقرره های رانتی مرتبط با موضوع ورود کنند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به تازگی محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص سیاست های ارزی اعلام کرده؛ تا ابتدای دی ماه امسال 31 میلیارد و 400 میلیون دلار ارز به وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص یافته است و این وزارت صمت است که باید برای مصارف خود اولویت بندی داشته باشد.

در واقع زیر مجموعه های وزارت صمت امسال بیش از سال گذشته از سهمیه ارزی خود استفاده کرده و عملا تخصیص های بیشتر ارز در حوزه کالاهای مرتبط با وزارت صمت از جمله لوازم خانگی، قطعات خودرو، موبایل، ماشین الات و.

امکان پذیر نیست.

بررسی ها نشان می دهد تجارت خارجی کشور  طی ماههای گذشته درگیر مسائل چالش زایی شده که ابتدایی ترین اثر آن تراز منفی 12 میلیارد دلاری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره پشت پرده تراز غیرنفتی منفی 12 میلیارد دلاری

هشدار درباره پشت پرده تراز غیرنفتی منفی 12 میلیارد دلاری