مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 12:062024-01-01اجتماعي

میهمانی زمستانی 30 هزار پرنده مهاجر در تالاب انزلی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، حمزه عشوری مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان ظهر امروز در گفت و گو خبری سیمای مرکز گیلان با اشاره به ورود پرندگان آبزی مهاجر به تالاب و آبندان های استان اظهار کرد:  بیش از 30 هزار پرنده آبزی مهاجر شامل 85 گونه پرنده آبزی زمستان گذران از جمله قوی فریادکش، غاز خاکستری، انواع مرغابی ها، خودکا و کاکایی برای بقا و ادامه ی حیات به گیلان سفر کردند.

وی با بیان اینکه پرندگان آبزی از سیبری و اروپای شرقی وارد گیلان شدند، گفت:  این پرندگان آبزی مسافت حدود پنج هزار کیلومتری از سیبری غربی تا اروپای شرقی که در این فصل یخبندان است طی کرده و به تالاب ها و آبگیر های گیلان آمدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه مهاجرت پرنده های آبزی از اوایل پاییز شروع شده و اوج حضور آن ها اواخر آذر و اوایل دی ماه است، افزود: از 566 گونه پرنده های بومی و مهاجر موجود در ایران 354 گونه در گیلان قابل مشاهده هستند.

عشوری یکی از دلایل حضور گردشگران در تالاب های گیلان را حضور پرندگان مهاجر دانست و بیان کرد: بیش از 200 هزار پرنده بومی و مهاجر در تالاب های و آب بندان های گیلان از جمله تالاب بین المللی انزلی، سلکه، بوجاق و امیرکلایه زمستان گذرانی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میهمانی زمستانی 30 هزار پرنده مهاجر در تالاب انزلی

میهمانی زمستانی 30 هزار پرنده مهاجر در تالاب انزلی